Κινόα: Γιατί να επιλέξω τη “Μητέρα των Καρπών”;

Μπορεί να φαίνεται ένας ταπεινός σπόρος, όμως η κινόα θεωρείται πλήρες δημητριακό και μια καλή πηγή βιταμινών και φυτικών ινών.

Η κινόα ή κουϊνόα είναι ένας θάμνος που καλλιεργείται και προέρχεται από τη Νότια Αμερική. Οι σπόροι του τρώγονται και τους συναντάμε σε διαφορετικά χρώματα, όπως άσπρο, κόκκινο, μαύρο και μπλε.

Ιστορικά συναντάμε την κινόα ήδη από την αυτοκρατορία των Ίνκας, οπότε μαζί με την πατάτα και το καλαμπόκι, ήταν ένα από τα τρόφιμα που στήριζαν παραγωγικά και εμπορικά την αυτοκρατορία περίπου στο 1200 π.Χ..

Μάλιστα, από πολύ νωρίς είχε εκτιμηθεί η θρεπτική της αξία, φέροντας την ταυτότητα της “μητέρας όλων των καρπών”, μια και πρόκειται για έναν υδατάνθρακα ιδιαίτερα πολύτιμο για τον οργανισμό που περιέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα.

Σε αντίθεση με το ρύζι ή το σιτάρι, τα οποία έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε λυσίνη, η κινόα παρέχει στον οργανισμό μια ισορροπημένη ποσότητα βασικών αμινοξέων, καθιστώντας την ασυνήθιστα πλήρες είδος διατροφής. Με λίγα λόγια, αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται λιγότερη πρωτεΐνη κινόα σε σχέση με την πρωτεΐνη σιταριού για τις θρεπτικές ανάγκες μας.

Το ρόλο της ως super-food έρχεται να παγιώσει η υψηλή της περιεκτικότητα σε Ω-3 λιπαρά οξέα, φώσφορο, μαγνήσιο και σίδηρο, ενώ η απουσία γλουτένης την κάνει εύπεπτη, για μικρούς και μεγάλους.

Leave your comment