Βρώμη, για να κοιμάσαι σαν πουλάκι…

27721488_1990451427890130_158117924_n

Όλοι γνωρίζουμε πως η κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε φυτικές ίνες, όπως η βρώμη, βοηθάει να αποτραπούν οι παθήσεις του καρδιαγγειακού συστήματος. Όμως τί συμβαίνει όταν τα οφέλη δεν περιορίζονται μόνο εκεί;

Το δεύτερο σημαντικότερο οργανικό σύστημα του σώματός μας δεν είναι άλλο από το κεντρικό νευρικό σύστημα (ΚΝΣ). Χάρη στα στελέχη του συμπλέγματος βιταμινών Β που περιέχει, η βρώμη απαλύνει τα συμπτώματα της υπερκόπωσης και προσφέρει ασπίδα προστασίας στο νευρικό σύστημα. Είναι δε, ιδιαίτερα βοηθητική για όσους υποφέρουν από αϋπνία λόγω άγχους ή αυξημένης ψυχολογικής πίεσης, συνεπώς η κατανάλωσή της το βράδυ, μπορεί να αποδειχθεί «χρυσάφι».

Η βρώμη κατατάσσεται στα πλουσιότερα βιταμινούχα δημητριακά. Το πλιγούρι βρώμης είναι ιδιαίτερα θρεπτικό για τον άνθρωπο, με ωφέλιμη τονωτική δράση για την ευαίσθητη παιδική ηλικία και τους αρρώστους. Η μεγάλη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, λιπαρά οξέα, βιταμίνες E, B1, B2, φυλλικό οξύ, παντοθενικό οξύ και μέταλλα, όπως το κάλιο, το ασβέστιο, ο φώσφορος, το μαγνήσιο, ο σίδηρος, ο ψευδάργυρος, ο χαλκός και το μαγγάνιο, κάνουν τη βρώμη «υπερδημητριακό»!

Ταυτόχρονα, η β-γλυκάνη και οι φυτικές ίνες μειώνουν τα επίπεδα της «κακής» χοληστερόλης στο αίμα (LDL), ιδιαίτερα σε γυναίκες που διανύουν την περίοδο της εμμηνόπαυσης και επιδρούν θετικά στην εύρυθμη ρύθμιση της ινσουλίνης και του διαβήτη τύπου ΙΙ.

Οι νιφάδες βρώμης ή κουάκερ, όπως έχει επικρατήσει να λέγονται, αποτελούν σημαντική πηγή ενέργειας για τον οργανισμό και μπορεί να καταναλωθεί από τους αθλητές και από όσους υιοθετούν ένα πιο υγιεινό τρόπο διατροφής. Παρόλα αυτά, χρειάζεται να θυμόμαστε πως έχει μεγάλη απόδοση ενέργειας, αν αναλογιστεί κανείς πως η μέση θρεπτική σύστασή της ανά 100 γραμμάρια αποδίδει 389kcal και 6,9 γραμ. λιπαρά.

Η βρώμη συναντάται αρκετά ως συστατικό σε διάφορα αρτοποιήματα και προϊόντα ζαχαροπλαστικής, όπως σε ορισμένα είδη ψωμιού και παξιμάδια, μπισκότα, κέικ και γλυκά βρώμης. Στη μαγειρική, μπορεί να καταναλωθεί σε μορφή χυλού ή ακόμα και ως συστατικό σε σούπες και άλλες συνταγές.

Για όσους έχουν έντονο ρυθμό ζωής και περιορισμένο ελεύθερο χρόνο, τα μπισκότα βρώμης μπορούν να αποτελέσουν μια θρεπτική επιλογή σνακ. Έτσι χωρίς να παραλείπουμε τα ενδιάμεσα γεύματα, παίρνουμε την απαραίτητη ενέργεια μέσα από επαρκείς και ποιοτικές θερμίδες.

Οι νιφάδες βρώμης μπορούν να συνδυαστούν με γάλα ή γιαούρτι, φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα, ξηρούς καρπούς, μέλι, σταφίδες και κανέλλα, αρχίζοντας ή τελειώνοντας τη μέρα γευστικά και χωρίς το αίσθημα της πείνας.

Leave your comment